Klubbmästerskapet och återkomsten till finrummet

I lördags var det säsongsavslutning av pingisen och det var klubbmästerskap som gällde där klubbens bästa spelare skulle koras. KM bestod av 2 grupper och därefter slutspel. Personligen var det jobbigt att genomföra årets KM pga min förskylning och ont i halsen som jag fortfarande har :( men trots det så orkade jag spela rätt hyffsat ändå, jag slutade på en andra plats i gruppen och vann kvartsfinalen med 3-1 i set över Ola :) sen i semifinalen fick jag möta Fogge som vann rätt enkelt över mig men han är ju väldigt duktig, det var inte många matcher han förlorade i div. 4. I bronsmatchen mot Patrik förlorade jag med 3-1 i set, ganska störigt att man var helt slut i den matchen pga att jag kände mig inte alls bra. I första matchen för dagen slog jag honom med 3-1 i set. Jag är väldigt nöjd över att jag kom 4:a trots allt, fick en pokal och ett annat pris som man fick välja :)
Det blev 3 styckna nyförvärv inför denna säsongen på topp 3.

Klubbmästerskapets prispall:

1:a plats. Tränaren Conny Nilsson
2:a plats. Daniel Fogelberg
3:e plats. Patrik Leandersson
4:e plats. Said Basti :)


I söndags var jag och kollade när nykomlingarna Kdff spelade sin första match för säsongen i damallsvenskan, rankad som den bästa ligan i världen. Motståndet stod fjolårstvåan Djurgården för. Kristianstad har blivit nederlagstippade av de flesta experterna att åka ur ligan. Kdff inledde matchen bäst och innan Susanne Moberg hade gjort 1-0 så hade Kdff missat 3-4 st frilägen. Precis innan halvtidsvilan hade Kdff ökat på ledningen till 2-0 genom Frida Petersson. I andra halvlek tog Djurgården över mer och reducerade på straff genom landslagsmeriterade Victoria Svensson men trots det massiva trycket mot Kdff på slutet av matchen så blev det aldrig något spelmål för Vikkan och Co. Matchen slutade 2-1 till hemmalaget och skrällen var fullbordad.
Noteras bör även att Djurgårdens målvakt Nadine Angerer släppte inte in ett ändå mål i VM.
Det blev publikrekord med 2225 åskådare men det lär bli ännu fler när Umeå kommer till stan med världens bästa spelare Marta i laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0